Kako življenje lepo je, ko glava ne boli.

Spisano je, da komu, ki je v podobni situaciji pomaga,

Če bi me pred leti vprašali kakšno je življenje brez glavobola, ne bi imela pojma kaj vam naj rečem.
Po pogovorih z osebno zdravnico, ki sem ji leta vztrajno trdila, da migren nimam, sem podlegla. Moje resnične zgodbe o zabijanju z glavo v steno, o bruhanju tudi takrat, ko bruhat nimaš česa več, o mislih kako je dobro, da doma pod povštrom le ne skrivam kake pištole, o norišnici, ki se je včasih dogajala tako pogosto, da se mi je zdelo, da bi res bilo boljše umret in ničesar več čutit.
Vglavnem glava me je bolela tolikokrat, da se niti nisem več spomnila, kako je, če me ne.

Končno sem si dala dopovedat, da so to migrenski napadi. Izključimo tablete. Brez njih velikokrat nisem znala funkcionirat. Sem pa se naučila ugotovit odkod izhaja moja bolečina. Točno sem vedela kdaj me boli glava zaradi bolečin v vratu (poškodbe hrbtenice pred leti...in vretenca, ki niso v pravi legi)
Kdaj imam migrene zaradi stresa (res pretirano sekiranje)
In imela sem še eno vrsto glavobola, ki pa nisem vedela od kod izhaja. Zdaj vem krivec je prehrana.


Po letih, ko se mi je stanje nekako umirilo in ko sem se naučila obvladat stres in ga normalno prenest, so se mi začeli pojavljat grozni glavoboli. Vse je bilo povezano z želodcem sem začela ugotavljat.
Obupno me je pekla zgaga. Mogoče se bo slišalo čudno a opazila sem, da ko smo ob toplih poletnih večerih kje sedeli in pili pirček (vztrajno sem pila radler) mi je bilo slabo in bolela me je glava.
Po kakem udarnem žuru po spitem pravem piru al pa dveh me ni bolela nič.
Imeli smo interno foro, da mi škodi sadje, alkohol prenesem stojično. =) Zdaj vem, da nas ubila bo kemija.

Začela sem se opazovat. V hudi vročini sem rada spila limonado, ker je dobra za zdravje.
Pol litra limonade mi je prineslo celo noč morije na wcju in posledično po tabletah spanje spokojnega, potem sem prišla k sebi. Citruse obožujem le njihovih posledic v moji glavi ne.

Nikoli nisem bila suha, zmeraj sem bila lepa. =)
Pa mi je moja šefica Helena velikokrat rekla, če ne bi vsak dan pojedla ene čokolade, bi že zdavnaj imela petdeset kil.
Danes nekje je mimo pol leta, kar se je nisem dotaknila. Nimam petdeset kil a najbolj pomembno je, da sem brez glavobolov.



                                                                           
foto: Barbara Kožar

Šest mesecev nazaj sem se usedla pred/za računalnik in se odločila, da pridem zadevi do dna.
Ker ni bilo nekih hudih zdravstvenih preprek zakaj ne bi bila zdrava sem se odločila da bom.
Po brskanju po netu sem našla kombinacijo živil in sicer. CITRUSI, ČOKOLADA in OREŠČKI.
Skupni imenovalec TIRAMIN.

Dvajsetega novembra, nekaj dni pred veselim decembrom polnim dobrot sem rekla NE.
Glava me ne bo bolela več.
Si predstavljate kako se je smejat brez kljuvanja v glavi? Če ste doživeli samo en migrenski napad v svojem življenju, veste, da je vredno. Vredno se odpovedat najljubši razvadi čokoladi. =)

Pred svojo odločitvijo sem se mesec dni vsak dan dobesedno basala s tabletami, ker drugače nisem mogla funkcionirat. Je pa zanimivo dejstvo, da v življenju nisem vzela nobene druge tablete proti bolečinam, kot za glavobol (tu sem si očitno dala duška) =)
Vsa srečna lahko danes povem, da sem v šestih mesecih pravočasno preprečila migreno s predčasnim ukrepanjem, ki se ji reče: "Vzela sem tableto."

To vsega skupaj ni niti toliko tablet, kot sem jih prej nekaj časa jemala tedensko ali kdaj na žalost tudi dnevno.

Prilagam skopiran seznam živil, ki naj bi potencialno vsebovala tiramin in posledično povzročala glavobole/migrene:
• predelani mesni izdelki,
• čokolada
• alkohol
• dimljena riba in prekajeno meso,
• avokado, banane, ananas, jajčevci, fige,
• arašidi, kokos in brazilski oreščki, orehi, bučna semena, sezam,
• bob, soja in izdelki iz nje,
• mlečni izdelki / starani siri,
• kisle kumarice, kislo zelje, olive,
• kruh, peciva in ostali kvašeni žitni izdelki,
• umetna sladila, predvsem aspartam
• razni dodatki v obliki konzervansov ali aditivov.
Si predstavljate čokoholika, ki ne je več čokolade? Sliši se grozno, v resnici pa je popolnoma enostavna stvar. Si predstavljate kako lep je nasmeh brez bolečine, kako lep je dan, ko te nič ne boli. =) Simpl je, čokolada nima takšne moči, da bi bilo vredno zaradi nje prebruhati noči.
Zgornji seznam živil naj vas ne spravi v slabo voljo, če ste bučobub. Sami boste počasi spoznali kaj vam škodi. Priporočam vsakemu, ki ne zna več živet z migrenami, da si prične zapisovat kaj je. In telo mu bo samo povedalo kaj mu povzroča bolečino. Je čisto enostavno. Samo poslušat se je treba znat in se ubogat. Dobro si je pisat kaj se je in se posledično ugotovi kaj nam paše in kaj ne.
Kruh je zelo posplošeno napisan. Meni recimo čisto ustreza domač ajdov kruh, kamutov, polnozrnat, kriza nastane, če zavijem v pekarno, kjer imajo vse tiste skrite sestavine, da kruh izgleda ves tako velik in lep. Tudi z mesnimi izdelki, ki so pridelani ni krize, če so ti kar se da domači brez ne vem kakšnih umetnih konzervansov. Kar je dimljenega mi res ne paše a je proklemano dobro. Ne vem kje so našli olive, jih še vedno jem in obožujem. Banane sem dala na minimum, alkohol pa se da shendlat. Če kakšno domače žganje paše želodcu tudi glavi ne škodi. Po kakšnem dobrem belem vinu tudi ni krize, bolj je kritično rdeče, poceni in zelo žveplano. Pirček-ni problemov.
Bi pa rada poudarila, da je bistveno, da znamo nadzorovat svoje življenje in ne problemi, hrana in pijača nas. Mi imamo nadzor nad sabo in lahko odpravimo ali povzročimo bolečino samim sebi. 
Pomaga: ogromne količine vode, sprehodi na zraku, in cigareti ne pomagajo a kakšen tu pa tam, če smo kadilci pač ne škodi.
Bi si upala trdit, da tudi košček čokolade na mesec ne bi povzročil morije, ki se ji reče migrena. A meni po pravici povedano se ne da niti tvegat več.

                                                                   Hvala, ker berete. Objem vsem
                                                                              TaFajnaUrška












Komentarji