SMO CELJANI PRIPRAVLJENI NA PLES V DEŽJU/POLETNO DOGAJANJE V CELJU



 
Dobršen del poletnih prireditev je že za nami. Se mi zdi, oziroma ne vem, ali zgolj mene daje takšen občutek, da so nam letos postregli s prijetnim izborom prireditev v tem času pri nas v Celju. Se mi zdi, da se načeloma poleti vse ustavi. Po TVju nehajo rolat tekoče zadeve in šopajo do onemoglosti vse možne ponovitve serij, filmov, oddaj, vse do jeseni. Včeraj sem namesto prebrane knjige za lahko noč gledala božični film. Sicer je film s širšo razpeto vsebino, ki je primerna za vse letne čase, pa vendar, Christmas spirit ostaja.
Letošnje poletje me spominja na poletja, preživeta na britanskem podeželju. Leta devetdeset in plus. Vikend izleti v London, zmeraj z dežniki. Nazadnje sem ujela kratek izlet ob Temzo lani konec leta in trofila top vreme, ki pravijo, da je tam kr stalnica. Tu smo fasali dež, letos poleti vsak dan. Skoraj vsak dan. Mene dež ne moti. Nasprotno, dež imam rada. Se ve, nimam rada neurij, ki ljudem uničijo bivališča, pridelke ipd. Rada imam, če grmi, strela, prepiha zgolj mene in če me tu in tam namoči do »spodnjih gat«.

Že lani me je zagrabilo navdušenje, ko smo dnevno bolje rečeno večerno čepeli na terasicah po Celju. Čvek, muzika, prijetna družba. Ko se je poletje poslovilo, je vse skupaj kar rahlo manjkalo.
Da ne dolgovezim. Letošnje Poletje v Celju, Festival Celjski grad, sta oba s programom ogrela moje srce. Malo manj me je s toploto napolnilo obnašanje nas, Celjanov.
Če so prireditve zunaj na prostem, v primeru dežja skenslajo zadevo ali pa se prestavi na drug termin, ali pa zgolj v drug prostor, kar je najbl ajnfoh glede tega, da na vsaki zadevi nastopa, sodeluje ogromno ljudi in vse druge spravit spet v naslednji termin ni mala malca.
Festival Celjski grad so speljali ljudje, ki so mi blizu. Navdušenje, cel žur. Je pa res, da je par zadev pristalo pod streho v manj prijaznem okolju, kot ga nudi naš lepotec celjski Stari grad, ki nam ponuja trenutke in okolje, v katere in v katerem se zaljubiš v sekundici.
V Celju je blazno popularen stavek, da se pri nas nič ne dogaja. Sicer nismo ne v New Yorku ne v Ljubljani, a glede na to, da dnevno obiskujem prireditve, ni niti tako zelo švoh ponudba, je pa res, da nas velikokrat prime, da raje kot minglat, se družit, izberemo domač kavč in ostanemo doma. Mam top družbo, ki me spremlja na prireditvah, kdaj, da koga ne privežem na ovratnico in ga peljem s sabo pa se odpravim brez problema kam sama.
No v glavnem, da zajamem bistvo. Huda ura nas je prevzela, na družbenih omrežjih se je razlil val strasti, težkih besed, ker so se organizatorji uklonili vremenu. Roko na srce, vreme ni niti slabo, pač ni primerno za afne guncat zunaj, ali tudi to pač je.
Par prireditev je torej šlo pod streho. Zadnjič pod drugim vodstvom Poletje v Celju spelje zadevo na prvotnem prizorišču celjskega gradu. Bomba. Minute prej se ulije, da ne lažem, kako urco, dve. Se sprijaznim, da bomo notri. Da grem iz šihta zgolj za vogal in zamigam v dvorani celjskega doma, na toplem pod streho.
Pazi to, nasmehnilo se mi je, ko so po polemikah na strani dogodka razpravljali, da se organizatorji ne odzivajo ipd., ti pa so prijazno kasneje sporočili, da spektakularni koncert virtuoza Bojčevskega in vse naokoli oboževanega mojstra Vlatka Stefanovskega ostaja na gradu. Odziv posameznikov, da bo vlaga, razmočenost terena uničila spektakularnost koncerta, me je presenetil. Ne ravno lepe besede organizatorjem, kaj se grejo, ker ne prestavijo glasbenega žura pod streho. Zdrznila bi se, kakšen odziv bi bil, če bi na prvo žogo zaigrali notri.
Pri nas v Celju je težko. Se mi zdi, da če uspeš ugajat Celjanom, imaš nekaj, kar ostali nimajo. Smo poseben narod, čeprav sem rojena Celjanka in zavedna prebivalka najlepšega mesta na svetu, se zavedam, da z nami ni lahko.

Skratka ...
Zdaj se porajajo vprašanja ... streha nad odrom ustvarjalcev, da ali ne? Nadomestni termini, nadomestne lokacije ali kake druge rešitve za v prihodnje ...?
Pr nas smo navajeni hodit po koncertih v nalivu, z dežniki, pelerino ali brez. Se spomnim zapetega songa Angel na RW spektaklu pred leti v Zagrebu. Smo Celjani pripravljeni na ples v dežju?
Luštn teden vsem,
Urška

Komentarji